Notulen Algemene Ledenvergadering 26-09-2020

Notulen Algemene Ledenvergadering 2020 – 26-09-2020 11:00u – 11:30u

Opening

De vergadering wordt door Flip geopend om 11:00u.

Op Henny na was het bestuur was aanwezig: Flip (voorzitter), Albert (secretaris), Leo (penningmeester) en Ruud.

Er waren verder nog zo’n 19 personen aanwezig bij de vergadering.

• Welkom en overzicht actuele zaken door de voorzitter
  • Huidige status vereniging
  • Financieel overzicht 2019 en decharge alsmede financieel overzicht 2020 t/m augustus.
  • Vervanging 2 bestuursleden.
  • Rondvraag en afsluiting

Welkom en overzicht actuele zaken door de voorzitter

Flip heet iedereen welkom bij de 2020 editie van de algemene ledenvergadering.

Er zijn geen vragen bij het bestuur aangemeld welke besproken hoeven te worden op de ALV, dus daarmee is de agenda goedgekeurd.

Momenteel zijn er geen actuele zaken welke benoemd hoeven te worden, anders dan later in de vergadering worden behandeld.

Huidige status van de vereniging

Flip vertelt wat de huidige status is van de vereniging.

De vereniging is momenteel als slapende vereniging actief.

De doelstellingen, indien noodzakelijk blijken, worden nogmaals genoemd:

• De vereniging is er voor mensen met een object op het park. Er zijn zo’n 300 percelen waar het over gaat.
  • De vereniging is een gesprekspartner voor de gemeente Rheden.
  • Als er calamiteiten zijn zal de vereniging actief optreden. Denk bijvoorbeeld aan het geval van een faillissement.
  • Informatie naar de leden.
  • Gesprekspartner met het park. Dit is moeilijk en er wordt door het park aangegeven dat men beter zelf contact kan opnemen met het park omdat de meeste zaken van persoonlijke aard zijn.

De aangekondigde wijziging van het bestemmingsplan van de gemeente Rheden: Er is besloten om het huidige bestemmingsplan te bestendigen voor onbepaalde tijd en in ieder geval is besloten dat de Jutberg tot 2050 een vakantiepark zal blijven.

Op de website wordt weinig informatie verstrekt. Dit geldt voor de website van het park omdat deze vooral gericht is op de verhuur van de eigen plaatsen.

Op de website van de vereniging wordt weinig vermeld omdat geen aanlevering is van informatie van het park.

De actie met de zgn rayonhoofden heeft korte tijd gewerkt maar omdat het verloop zo groot bleek is het niet goed te doen. Zie ook volgende punt.

Er is momenteel een groot verloop op het park maar verkoop wordt niet doorgegeven, waardoor onze ledenadministratie niet goed kan worden bijgehouden. Daarom vragen we mensen met een object om bij de vereniging te melden wanneer zij hun object verkopen en de nieuwe eigenaar zich aanmeld bij de vereniging.

Dit is ook waarom besloten is om iedereen vrij te stellen van contributie en in het geval van calamiteiten bij

te springen als dit nodig blijkt.

Volgens de statuten dient het bestuur na 5 jaar af te treden. Deze 5 jaar zijn volgend jaar voorbij en er dient dan ook volgend jaar een nieuw bestuur te worden verkozen.

Omdat er nu al 2 bestuursleden wegvallen zoeken we 2 bestuursleden voor in ieder geval 1 jaar. Waarover later meer.

Financieel overzicht

Leo vertelt wat de de inkomsten en uitgaven waren in het jaar 2019.

Met de enkele contributie van 2019 en de uitgaven van 2019 kwamen we uit op een 0 balans.

Omdat de vereniging vrij is van contributie en de rente in 2020 op 0 staat wordt er geen inkomsten over 2020 verwacht, alleen uitgaven.

De uitgaven zijn de bankkosten (+/- 120 euro per jaar) en de website (+/- 70 euro per jaar).

De kascommissie heeft de financiële gegevens van het afgelopen jaar gecontroleerd maar heeft nog niet getekend voor akkoord omdat deze nog niet was uitgedraaid op papier, dit zal na de vergadering worden gedaan. De kascommisie wordt hartelijk bedankt.

De leden die de kascommisie vormen voor volgend jaar zijn bekend bij het bestuur.

De financiële overzichten liggen ter inzage bij het bestuur.

Vervanging 2 bestuursleden

Er zijn momenteel 2 bestuursleden die niet meer in het bestuur kunnen zitten.

Ruud omdat hij zijn object heeft verkocht en dus geen object meer heeft op het park en Henny vanwege haar ernstige ziekte.

Flip bedankt Henny en Ruud voor al hun diensten in het bestuur de afgelopen jaren en wenst Henny veel sterkte in de uitzichtloze situatie en gaat straks nog even langs bij Henny.

Er hebben zich 2 nieuwe bestuursleden aangemeld. Zij worden welkom geheten in het bestuur.

Rondvraag en afsluiting

Er wordt wederom gevraagd hoe het nu zit met de nieuwe regels van het park. Teveel verplichtingen en te weinig rechten?

Hierover kan de vereniging weinig zeggen omdat deze door het park zijn doorgevoerd, wellicht onder druk van Ardoer, zonder overleg met de vereniging.

Het idee is dat de belangenvereniging handig is voor het park als het hun zo uitkomt, maar verder niet van belang lijkt.

Er wordt gevraagd hoe het nu zit met de nieuwe electrakabel.

Dit gaat ook via de camping en zou al 3 jaar geleden gerealiseerd worden; Volgens het park is hier ieder jaar weer een reden waarom dit niet gerealiseerd kon worden. We zijn benieuwd of er deze winter wat aan gaat gebeuren.

Opmerkingen, vragen, ideëen etc. Aan het bestuur kunnen altijd worden gemeld via de email: info@belverdejutberg.nl

Sluiting

Om 11:30u Flip bedankt iedereen die aanwezig was en sluit de vergadering.